30 May 2007

Impress your friends

Among my French friends, I am not really famous for my cooking talents. I have to add, some of them are really good at cooking. But I guess, it's all relative becase a few of my Swedish friends were impressed on my birthday when I did a chocolate cake in the microwave. And because I'm nice, I'm going to give you the receipe. =)

New category in my blog!

You need:
1 pack chocolate (take a good one)
125 g butter
2 spoons flour
2-3 spoons sugar (or more if you like it really sweet)
2 eggs
  • Put the chocolate in the microwave, with a little bit of water to make it melt.
  • Then add the butter (room temperature or slightly melted too) + the eggs (you can whip them if you have the equipment, I don't have so I don't whip them and it works just as well) + the sugar + the flour and mix.
  • Put in a form and around 3 minutes in the microwave, depends how powerful it is.

There you go! Bon appétit!

5 comments:

  1. Anonymous31/5/07 12:50

    va falloir que tu me le fasses en live quand meme celui la...! je crois que j'y ai jamais gouté, hein?
    et tu es pas si mauvaise que ça en cuisine quand meme...! faut pas exagerer ma lolo...!!
    gros bisous plein de chocolat de mon gateau d'hier (on fetait des birthdays che moi hier soir, et je leur ai fait mon fondant au choc'! hum!!!!)

    ReplyDelete
  2. Pas de problème, on se fait ca en aout, ok?

    Je ne suis pas si mauvaise que ca en cuisine, mais c'est entre autres parce que je me suis améliorée ces dernières années! Je me souviens d'un week-end a Poitiers chez H où vous aviez été impressionnés car je faisais des oeufs brouillés... des oeufs brouillés, c'est une des choses les plus simples! Vous aviez même pris des photos!!!

    ReplyDelete
  3. En chokladkaka i MIKROVÅGSUGNEN??? What the fu...k? :-)

    Det här måste jag ju prova!

    Trevlig helg! Kram!

    ReplyDelete
  4. Anonymous4/6/07 19:01

    c'est vrai effectivement...! mais c'est pas donné à tout le monde de faire des BONS oufs brouillés... (j'en fait trop la hein? he eh eh!!!)

    ReplyDelete
  5. des oufs? tu fais des oufs brouillés, toi? faudra que tu me donne la recette! ;-)

    ReplyDelete