02 May 2007

Bröstcancer

Jag undrar ibland varför jag svarar på min hemtelefon under dagen, det är bara reklam och säljare... Har precis fått ett samtal till från ett företag som säljer sparande eller försäkring eller nåt med bröstcancer. Jag är 27 år gammal! Jag vill inte börja spara nu ifall jag får bröstcancer om kanske 20 år... "Det är bra om du får ingen", säger dem, ja tack för det... "men om man får det, kan man vara nöjd att få ekonomisk hjälp".

Jag förstår och jag vet att det är viktigt för oss kvinnor men det känns bara att man betalar för det o det o det o det... det blir alldeles för mycket. Och just nu dessutom har jag större bekymmer än att undrar om jag får bröstcancer i framtiden och i så fall om hur många år. Jag måste hitta ett jobb snart och jag måste hitta a place to live innan två månader.

No comments:

Post a Comment