29 October 2007

1, 2, 3...

Tre saker som skrämmer mig...
1 . Spindlar
2 . Att aldrig hitta någon
3 . När backen är för brant när jag åker skidor

Tre personer som får mig att skratta...
1 . Min kusin Alex
2 . Min vän Philippe
3. Min Syster Gratianne

Tre saker jag älskar...
1 . Choklad
2 . Kläder
3 . Fois gras

Tre saker jag inte förstår...
1 . Våld
2 . Sexual angrepp mot barn
3 . Varför måste svenskar rusa till affärerna och klubbar så fort de ha fått sin lön och spenderar allt på en gång för att sen vara fattig resten av månaden

Tre saker som finns på mitt skrivbord...
1. En lampa som funkar inte längre, måste köpa ny glödlampa men det kommer säkert att ta några månader...
2. En glas vatten
3 . Min kära laptop som börjar bli gammal

Tre saker jag vill göra innan jag dör...
1 . Resa runt i världen
2 . Tappa några kilo till
3 . Be Happy

Tre saker jag kan göra...
1 . Chokladkaka i mikron
2 . Surfa på internet och titta på TV samtidigt
3 . Köpa kläder, jag är tom väldigt duktig på det!;-)

Tre saker jag inte kan...
1 . Sätta en spik i vägen så att jag kan hänga mina tavlor...
2 . Byta min däck på min cykel, detta oxå kommer att ta några månader... tills att jag erbjuder en av mina vänner att bjuda på fransk mat om de gör det åt mig
3 . Prata italienska, men snart...

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på...
1 . The Pipettes
2 . Nolwenn Leroy
3 . Sandi Thom

Tre saker jag skulle vilja lära mig...
1 . Italienska
2 . Att spara pengar
3. Hur svenska killar funkar

Tre favoriträtter...
1. Tartare-frites
2. Confit de Canard avec des cêpes, haricots verts et pommes de terre sautées
3. Tarte au citron meringuée

2 comments: