19 August 2007

Better late than never

På fredag gick jag hem tidigt från jobbet, var hemma typ 16.30, grejade lite på internet, tittade lite på TV och deckade på soffan, men det var ingen snabb powernapp utan jag sov mer än 2 timmar! Vaknade vid kl21 men var fortfarande trött och då fattade jag att jag skulle inte ta mig från soffan utan bara för att gå och lägga mig.

Dagen efter var jag piggare och det var bra för jag hade fullt upp hela dan! Skulle ha inflyttningsfest på kvällen, nästan två månader efter att jag flyttat in. Innan festen jag tvättade, städade, grejade, gick till systembolaget, gick och handla på Willy's mittemot och sen till Ica lite längre bort för att köpa några saker jag hittade inte på Willy's. Och sen var det dags att börja laga mat! Men det gick jättebra och jag tror att jag lagade allt i ett ganska logiskt ordning och det gjorde att det gick smidigt och utan stress. Vännerna skulle komma kl19 och kl18.45 hoppade jag in i duschen. :-p De första komma när jag fixade sminket.

Sen började rosévinet flöda och glädjen med. Fick massa super fina presenter, vad snälla de var. En choklad fondue set från Sagaform, två glas ljustack från Sia, en Höganäs tékopp, Blåa Marimekko gäst handdukar och en handduk set i ljus rosa. Bara fina saker! Jag haft det jättetrevlig och var glad även om vissa vänner var inte här.

Idag, var jag lite bakis men det var bättre efter duschen, always a saviour! :-p Jag inte gjort så mycket idag, städat och diskat, läst i solen på fönstret: det är ungefär 2m lång och 50 eller 60cm bredd och det är marmor vilket gör att man kan lätta sitta (tom stå) på den. Och det fanns mat kvar så jag inte lagat någonting idag, bra eftersom jag hade lagt tillräckligt mycket tid dagen innan!

Nu är det läggdags, here we go for a new week! =)

2 comments:

  1. Roligt med inflyttningsfest och så bra att ni hade trevlig också! :-)

    Men du! Du glömmer väl inte att berätta resultatet i den där Hatt-tävlingen?!?? Jag är jättenyfiken. Vilken hatt hade du gjort tex?

    ReplyDelete
  2. jag tänkte vänta några dagar till med hatt-tävlingen ifall det är flera som vill delta, vissa av mina läsare läser inte bloggen varje dag utan nån gång i veckan. Så du får vänta lite till för att veta om du gissade rätt. ;-)

    ReplyDelete