16 August 2007

3 years

Today, it's been three years since I moved to Sweden. I remember August 2004, when I arrived with my little but beloved green saxo full of my stuff, not knowing what would happened and how life would turn out for me. Well, three years later, I can definitely tell that it turned out well! When my friends asked me how long I would be spending here, I answered that I didn't know but it would at least be 4 to 5 years. I think most of them were surprised because they thought I would stay 1 or 2 years not more... and when I quit my job in March most of them thought I would come back to France. Why? Yeah, why the hell would I come back now when I finally found my place? Is job the most important thing in life? More than well-being? Well it seems that some of them still value job quite high, which I don't. Of course I find it important and want to have an interesting and challenging job but it's not all in my life. I also want to be able to enjoy life, meet my friends, travel, etc... And feeling good as I feel right now (the new job is undoubtedly a part of it but also my new flat and everything), I don't see why I would change that in the next years by going back to France... so my friends, start booking your tickets to come and see me, 'cause I'm going to be there for another while!

6 comments:

  1. Och det är i alla fall jag glad för! Att du stannar i Sverige alltså!! :-)

    ReplyDelete
  2. C'est vrai que l'essentiel c'est que tu t'y sentes bien. Même si tu nous manques!
    Et si je parviens à bosser en Irlande, notre trio de sirènes d'enfer que nous sommes fera à lui seul un magnifique "triangle des bermudes"!!! (et à nous les hommes!!! hi hi)

    Je me souviens de Halmstad, tout ça. Et je suis ravie de voir l'évolution que tu as vécue dans ce pays... et qui va continuer dans le bon sens, j'en suis sûre!

    ReplyDelete
  3. Avec un argumentaire comme ça, on ne peut qu'être contents pour toi !
    Tu viens même de me donner une idée : maintenant que je suis à Paris, ce sera ptet plus facile pr venir te faire un coucou... un retour aux sources ;-)

    gros bisous !!!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous19/8/07 19:07

    C'est bien pratique ce blog pour avoir des news. Comme on ne s'est pas vu pdt tes vacances, je viens aux nouvelles....3 ans déjà....puff, je n'avais pas l'impression. I agree with you, the job is not all in the life. L'essentiel, c'est d'être heureux dans sa vie et le travail n'est qu'une des composantes que l'on place souvent en tête (peut-être à tort).En tout cas, je suis contente que ta vie en Suède te plaise.*biz* DD

    ReplyDelete
  5. Vickie: :)

    Manny: :)

    Celine: avant que tu viennes, je vais ptet revenir te voir, réserve le dernier WE de septembre car normalement je serai sur Paris.

    DD: idem pour septembre vu qu'on s'est ratées le mois dernier. biz

    ReplyDelete
  6. Anonymous23/8/07 14:27

    Happy Swedish birthday!
    And may Sweden go on bringing you all this happiness! Lots and lots of love,
    Sophie.

    ReplyDelete