12 May 2008

Queen of samba

Hola! I'm the queen of samba!!! Ikväll gick jag till gymmet som alla måndagar. Men idag var det inget dansstep, idag var det "Let's samba!" som gällde. Jag tränar på Sportlife här i Göteborg och en av instruktörerna är Annika Sjöö från Let's dance. Hon kom 2a förra året med Tobbe Trollkarl Blom och i år gjorde hon det igen med Tony Rickardsson, 2a. Så hon vann inte men totalt kan man ändå säga att hon är bäst eftersom hon har haft bästa resultat med sina partners.

I alla fall, Annika är instruktör på Sportlife och förra veckan och denna vecka kör hon en "Let's samba"-klass på alla anläggningar och jag anmälde mig. Först tyckte jag att det var kul. Sen var jag rädd att jag skulle se löjligt ut, jag som är så stel och har ingen känsla för såna latino-takter... Men till slut tänkte jag att jag skulle skita i det, att jag skulle inte vara ensam att vara kass och att jag var där för att ha kul, that's all.

Och det hade jag! Gud vad roligt! Hon är så grym kul! Och verkar super super snäll, nästan blyg! Och så är hon mindre, kortare och smalare än hur hon ser ut på TV. Men passionerad och inspirerande och hon fick oss att shaka loss och glömma att skämmas.

No comments:

Post a Comment