18 May 2008

Min helg



Det är såg jag igår kväll på Atalante här i Göteborg. Riktigt kul, riktigt roligt var det!!! De spelar så många instrument, jag visste inte ens att det fanns så många... och sen är de lite skådisar och väldigt roliga också. En bra upplevelse, tack Marina för att du ringde mig!

Innan dess, hade jag spenderat hela dagen i Halmstad. Tog bussen på morgonen till min "svensk hemstad". Halmstad är staden jag har bott först i Sverige. Det var där jag kom i 2002 för en termin bara för ett utbytesprogram mellan Halmstad Högskolan och min fransk skola Reims Management School. Det var där jag blev kär i Sverige och i den svenska livstil och livskvalitet. Det var också där jag återkom 2004 för att starta mitt nytt liv. Och 4 år senare är jag fortfarande här, det betyder att jag var inte helt fel.

I alla fall, jag hade inte varit i Halmstad i två år ungefär... och det känndes lite konstigt att vara där. Det lite nytt, men det mesta var lik sig. Varför har jag itne varit där innan? Det måste jag göra oftare nu, det är ju så enkelt med bussen. Kanske för att nästan ingen bor där längre? Det var kul att se Vickie efter ett år och med ingen mage längre utan en lillstrumpa på 6 månader. Så söt han är den lilla Elvin! Han tittade på mig och log till mig hela tiden. Sweet!

Innan dess var det fredag och jag fixade min cykel: ÄNTLIGEN! Vad skönt det är att cykla igen! Vilken frihetskänsla man får av det! Grymt! Sen gick jag på afterwork med Manu, David och Magnus. Och idag då? Idag är det söndag och söndag betyder: sova sent, läsa i sängen, äta en stor frukost/brunch med färsk bröd och träffa tjejer för en fika. Boken var "l'élégance du hérisson", brödet kom från Le Pain Francais et fikat var i Haga med Mioara och Ann-Sofie. En väldigt vanligt söndag då, haha!

Tecken på en lyckad helg? Fredag känns att det var lääääääänge sen! :)

No comments:

Post a Comment