15 May 2008

Arbetsglädje

Ikväll blev jag bjuden i sista minuten till en föreläsning om arbetsglädje. Va f'n är detta? tänkte jag... men jag gick ändå och är glad att jag gjorde det! Christer Olsson heter han som föreläste och så grym han var!!! Han pratar inte skitsnack, inget konstigt eller svår att förstå. Bara enkla men gud så förnuftiga ord. Jag fick mycket bra idéer och funderingar att ta an mig om jobbet, livet, vart man vill och så mycket mer. Tack Manu att jag fick komma!

Här kommer en porträtt:
Christer Olsson är psykolog, kurator, mentor, men även ingenjör, marknadsförare, föreläsare och författare. Ämnena är bland andra förändringsledarskap, kommunikation i olika former, personlig utveckling och service – både att serva sig själv och andra.

Christer Olsson har arbetat som framgångsrik säljare och ledare i flera stora företag. Han har även arbetat som fackligt aktiv och arbetat sig upp till företagsledande befattningar. Med sin praktiska och teoretiska bakgrund inom många olika områden är han väl skickad att tala om personlig utveckling så väl som modern marknadsföring.


Ett vanligt omdöme om honom är att han har en unik förmåga att röra sig mellan vardagligt sunt förnuft och stringenta akademiska resonemang. Christer Olsson har en unik förmåga att förklara komplexa sammanhang så att alla förstår och många deltagare förklarar efteråt att han förmådde sätta ord på sådant man gått och grubblat på länge. En annan kommentar är att han ger så konkreta råd och tips.

(Källa: http://www.talarforum.se/talare/presentation/christer.olsson/50/55/christer.olsson.html)

No comments:

Post a Comment