30 March 2007

Where to?

Idag tog jag en 2-timmar lång promenad vid Delsön. Vad skönt det var. Och varmt! Jag och J är arbetlsösa och nyttjar vår fritid med hälsosam motion. J har börjat träna igen och hade j***a träningsverk från i onsdags när hon körde en 75 min-Body Pump pass efter minst ett eller två år utan träning. Vilket omstart! ;-)

Vi pratade om AMS och hon tänker samma sak som mig: vad gör dem egentligen och behöver vi deras hjälp? eh... tack men nej tack, vi klarar oss! Hon har fått hennes skattedeklaration från Skatteverket idag och hon kommer att få pengar tillbaka... nu vill jag oxå få min och hoppningsvis kommer jag oxå att få pengar tillbaka. Extra pengar i juni precis innan man åker på semester är ju aldrig fel! ;-) Förra året hade jag fått med än 3000:- och då hade jag jobbat en månad bara. Tänk om de bara multiplicerar med 12!!! Jaja, jag vet... det fungerar inte så men det hade varit najs!

kl.16:30, fick precis ett telefonsamtal från mitt gym för att meddela att mitt pass som jag var bokat in för kl17.15 är inställd, instruktören är sjuk. Bra att jag fick lite motion imorse då! och bra eftersom jag hade inte så stor lust att ta mig där och svetta! :-)

Sen igår, gick jag å kolla på en lägenhet i Majorna eller Sandarna för att vara mer exakt. Det var ganska lik den jag har just nu och valdigt fin, ljusigt och allt och jag skulle kunna få den för minst ett år och troligtvis två... men problemet är att den ligger precis på andra sidan stan där jag bor just nu och där de flesta av mina vänner bor idag (de flesta av dem har 1:a hand kontrakt, lucky them!) och jag är rädd att jag skulle känna mig väldigt ensam där borta om alla är kvar här. Så jag vet inte vad jag ska göra... Vad tycker ni? Ska jag ta den eller fortsätta leta här i mitt område?

2 comments:

  1. Jag hade nog fortsatt leta i ditt nuvarande område. Närhet till vänner är viktigt så det inte krävs så mycket planerande om man vill ses... :-)

    ReplyDelete
  2. Ja, jag tror att jag ska försöka vara kvar i Lunden. Jag vet ju hur jobbigt det är att sakna mina vänner. ;-)

    Tack för din åsikt!

    ReplyDelete