18 March 2007

Ullared

Igår var jag på Ullared, det var min tredje gång. Jag tycker att det är skoj att åka dit, det är som en "expedition", en aventyr som man planerar väl i förtid, bokar en hel dag, funderar vilken helg är bäst (vi valde helgen innan lön, smart va? ;-) ), skriver en lista även om man vet att många artiklar som inte fanns på listan kommer ändå att hamna i vagnen...

I Fredags, pratade jag med en kompis, D, som sa till mig: "Jag hatar Gekås... men jag är ju kille". Jag, däremot tycker att Gekås är roligt... men jag är ju tjej! Och dessutom lite shopping-beroende... ;-)

Jag behövde ingenting precis (förutom schampoo, tvättmedel, osv...) men ändå hittade roliga saker: lite sportsklädder, snygga påsläkan men mest av allt, dagens högpunkten för mig: Höganäs muggar för 39 :-!!! Whohooo... då tog jag 6 ex hehehe... 4 turkos och 2 svarta. Jag hade börjat samla Höganäs artiklar men samligen gick sakta: jag hade en tekopp och en lite skål bara... innan igår. Nu har samligen gått från 2 ex till 8!

Problemet med igår är att jag spenderat alldeles mycket pengar! Varje gång jag åker dit spenderar jag mer. Trotts at de första gånger jag var där köpte jag saker som jag verkligen behövde såsom en dammsugare, en vattenkokare osv... Nästa gång ska jag använda metoden som en vän berättade för mig igår kväll. Efter att ha fyllt vagnen, ska man ta 2-3 korg och dela alla artiklar i korgerna enligt "Jag behöver" / "Jag behöver inte". Vi får se om tekniken fungerar... Well, vi får tar det nästa gång jag åker dit och kan dröjas ett bra tag... jag har ju schampoo och tvättmedel fram till Jul nu!!!


This post is only in Swedish because I write about something that is part of the Swedish culture and that non-Swedes, or people that have never lived in Sweden, will not understand.It's nothing special, but it's something non-Swedes cannot refer to.


2 comments:

  1. Anonymous18/3/07 15:40

    Hej! Som sagt har hittat till din blogg och det bästa med den är att jag kan läsa den på vilket språk du än väljer :). Tycker att du skriver underbar svenska förresten!

    ReplyDelete
  2. Vad händer om jag skriver på spanska då? ;-)

    ReplyDelete