06 June 2007

Bling Bling

Igår fick vi pengar tillbaka från Skatteverket. Hade önskat mig få ungefär så mycket:

Jo, man kan alltid drömma eller hur? Och med tanke att jag hade fått tillbaka 3300 pix förra året när jag hade jobbat en månad under hela 2005, hade jag positiva önskningar för 2006-skatter. Yeah, right! Dream on it... Jag fick snarare så mycket (eller så lite, ska man säga):


281kronor... Vad ska jag göra med mina 281 spänn? Det känns som om det var nästan inte värt att få dem tillbax. Det stod i gårdagens Metro att man brukar spendera sina skattepengar på resor. Jag vet inte hur lång jag skulle komma med 281:-, Kungsbacka kanske? Tell me about resande... Nääh... jag ser inget annat lösning än... KLÄDER! Eller... Eller, eller, eller! Sådana reseguides till Italien jag såg på Akademi Bokhandel igår. Det var inget resa men ändå, det blir kopplad till en resa (could be a virtual trip if one really can't afford to travel). Jag såg såna småa böcker från Berlitz som är på rea och kostar 89:- så att jag skulle kunna ta en för Napoli + Amalfikusten och en för Rom, det blir 178:- och de sista 100:- får jag köpa glass i Italien för då!

YAY!!


2 comments:

  1. Varför inte unna dig lite kläder eller en "gå-ut-på-krogen-kväll" eller glass/godis... mat? Mmm...

    Gör nåt roligt för pengarna! :-)

    ReplyDelete
  2. Don't worry, jag hitter säkert nåt! ;-)

    ReplyDelete