Falska solglasögon hos gatuförsäljarna, alltför vita sandstränder och för många spanjorer i Spanien. Det finns gott om löjliga klagomål till de brittiska resebolagen.
Det är den brittiska dagstidningen The Telegraph som, med hjälp av resebranschorganisationen ABTA, har listat de absolut mest löjeväckande reklamationerna som har inkommit från de brittiska semesterfirarna. Sammanställningen lockar minst sagt till skratt.
Här finns bland annat historien om den irriterade semesterfiraren som klagade på att resesällskapets trerumslägenhet förvånansvärt nog var betydligt större än hans enrummare. Andra britter tyckte att det var orättvist att det tog 9 timmar att flyga hem från Jamaica när amerikanernas restid tillbaka till hemlandet var så mycket kortare.
Bland klagomålen märks även åsikter om att stranden var för sandig, att den äkta mannen tillbringade resan med att titta på andra kvinnor som badade topless och att solglasögonen som inhandlades på gatan för 5 euro inte var äkta.
En resenär klandrade resebyrån för att den inte påminde honom att ta med badbyxor när han åkte till en nöjespark med vattentema. En annan kritik kom från britter som hade besökt Spanien och tyckte att det fanns för många spanjorer där.
Det mest bisarra klagomålet kom annars från en safariresenär som under sin smekmånad i Afrika råkade få syn på en elefant i upphetsat tillstånd. Han hörde av sig till resebyrån och menade att han efter detta kände sig synnerligen otillräcklig.
En kvinna hävdade att hon blivit inlåst på sitt hotellrum av hotellpersonalen under semestern och hotade med polisanmälan. I själva verket hade hon helt missförstått innebörden med stör ej-skylten.
En liknande incident råkade en hotellgäst i Australien ut för. Han tyckte att soppan var på tok för tjock och smakade för starkt. Problemet var bara att mannen hade satt i sig hela innehållet i såssnipan.
Artikel från Dagens Industri (Source: http://di.se/)
Det är den brittiska dagstidningen The Telegraph som, med hjälp av resebranschorganisationen ABTA, har listat de absolut mest löjeväckande reklamationerna som har inkommit från de brittiska semesterfirarna. Sammanställningen lockar minst sagt till skratt.
Här finns bland annat historien om den irriterade semesterfiraren som klagade på att resesällskapets trerumslägenhet förvånansvärt nog var betydligt större än hans enrummare. Andra britter tyckte att det var orättvist att det tog 9 timmar att flyga hem från Jamaica när amerikanernas restid tillbaka till hemlandet var så mycket kortare.
Bland klagomålen märks även åsikter om att stranden var för sandig, att den äkta mannen tillbringade resan med att titta på andra kvinnor som badade topless och att solglasögonen som inhandlades på gatan för 5 euro inte var äkta.
En resenär klandrade resebyrån för att den inte påminde honom att ta med badbyxor när han åkte till en nöjespark med vattentema. En annan kritik kom från britter som hade besökt Spanien och tyckte att det fanns för många spanjorer där.
Det mest bisarra klagomålet kom annars från en safariresenär som under sin smekmånad i Afrika råkade få syn på en elefant i upphetsat tillstånd. Han hörde av sig till resebyrån och menade att han efter detta kände sig synnerligen otillräcklig.
En kvinna hävdade att hon blivit inlåst på sitt hotellrum av hotellpersonalen under semestern och hotade med polisanmälan. I själva verket hade hon helt missförstått innebörden med stör ej-skylten.
En liknande incident råkade en hotellgäst i Australien ut för. Han tyckte att soppan var på tok för tjock och smakade för starkt. Problemet var bara att mannen hade satt i sig hela innehållet i såssnipan.
Artikel från Dagens Industri (Source: http://di.se/)
Ahaha, engelsmännen är för roliga! Men akta er svenskar!! Metro har listat likadana klagomål fast från svenska resenärer...
No comments:
Post a Comment